61867
Książka
W koszyku
Natura turystyki jako zjawiska społeczno-ekonomicznego determinuje jej gospodarcze funkcje, znaczenie oraz korzyści dla miejsc, w których się odbywa. Ekonomiczne efekty o wieloskładnikowym charakterze powstają wszędzie tam, gdzie turysta zatrzyma się, chociażby na krótko, i gdzie wyda swoje pieniądze, chociażby niewiele. Działalność wyspecjalizowanych w obsłudze potrzeb turysty podmiotów gospodarczych, takich jak biura podróży, przedsiębiorstwa hotelarskie, obiekty gastronomiczne, podmioty transportowe, centra sportu i rozrywki, generuje bezpośrednio i pośrednio różnej skali korzyści w zakresie zatrudnienia, dochodów ludności, popytu konsumpcyjnego i inwestycyjnego, poziomu życia mieszkańców, jakości infrastruktury społecznej, dochodów budżetu państwa, wpływów dewizowych i innych. Opracowanie ukazuje ekonomiczną istotę zjawiska turystyki oraz główne sfery i mechanizmy jej oddziaływania na układ gospodarczy określonej skali - miejscowość, region, kraj czy grupę krajów. Cechy popytu i podaży turystycznej znajdują bezpośrednie odzwierciedlenie w ekonomicznych i organizacyjnych zasadach funkcjonowania poszczególnych grup przedsiębiorstw turystycznych. Autorka przedstawiła bardziej szczegółowo grupę przedsiębiorstw hotelarskich i biur podróży.
Status dostępności:
Wypożyczalnia Dorośli
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 189-192.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej